tävling Karlshamn


Camomil och jag startade 90 cm och 1 m.

 


Framridning 1;a klass
: Det var mycket hästar på framridningen och camomil kände sig lite pressad ( hon är rädd för andra hästar ibland). Folk kan ha noll koll på andra än sig själv ibland ! Det fanns de som stod och tog upp halva framridningsbanan för att dom bara måste longera ? Där? varför inte komma tidigare eller göra det på gårdsplanen? grr....

Iallafall Camomil skötte sig ganska bra lite pigg och flamsig då och då. Framhoppningen stressade hon lite på men jag försökte få henne att ta det lugnt. Äntligen dags att starta tänkte jag ;) Camomil gav mycket fina språng framtills en skarp sväng som vätte mot insläppet. Här glömde jag bort min ytterskänkel och styrde för mycket med innerhand.. hon bröt ut och stod och hoppade/ små stegrade lite ! jag rätade upp henne och vi kom vidare. tyvärr hände samma sak på sista hindret som såklart var en vattenmatta ;) Jag styrde än en gång med innerhand och hon såg chansen att bryta ut när hon inte var helt rakt på längre. vi kom över efter lite små tvister och jag var hyfsat nöjd , trots allt flöt starten på som det skulle. resten var ryttar missar.

 


Camomil fick sitt nya foder från Pavo kallat "Slobber Mash" som ger återhämtning , hon älskar det !

 


Framridning 2;a klassen :
Camomil var lite lugn nu och hon kändes böjlig och fin inte alls så spänd som i första klassen. Dock fick jag kämpa lite för att få med mig bakbenen under henne, hon blir lite lat av sig.

Framhoppningen lade jag ingen större energi på vi hoppade räcke 2 gånger och 1 oxer. jag skrittade och tog ett par varv i friskt tempo trav innan det var våran tur att hoppa banan.

Väl inne på banan bestämde jag mig för att ge järnet. Både insläpps svängen och vattemattan var med igen därför lade jag upp hennes tempo lite i överkant för att inte ge henne chansen att tveka och stanna. Hela rundan flöt på jätte fint , bra tempo , jag fick med mig min ytterhand, skänkel och smakade henne lite om jag kände tvekan . Inga problem alls sa camomil och hoppade allt prima ;)

 

Liten bonus för min prinsessa att vi fick våran första rosett för året :)

 

Hon är så rolig min camomil för hon vet verkligen när hon varit duktig , hon kröker nacken och sträcker på sig hihi! ;)

 


Allt i allt en välplanerad och riktigt trevlig tävlingsdag!

 

Minus : framridningen/framhoppningen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback