Camomil <3

I 2009 var det dags för mig att byta till stor häst från ponny. Min dåvarande ridlärare tyckte att vi kunde satsa på en unghäst. Vi funderade länge men tillslut så började vi då kolla ute på annonser. Jag provred många mycket trevliga hästar! Då frågade några vi känner om vi inte hade lust att kolla på deras unghäst, CAMOMIL <3
Camomil stod i försäljnings stall och vi fick möjlighet att även prova några andra hästar också. Camomil var hett och inte alls en sådan häst jag var van vid. Hon hade och har mycket temperament och egna meningar. Jag provred 2 gånger sedan var jag såld! Hon kom till oss i början av sommarlovet och gick 4 årschampionat med unghästutbildare om hösten. Hon hade mycket fint resultat och gick till semifinal i hoppning. Dock ställde det till sig för henne då det såklart var med en vattenmatta – som hon hatar och avskyr mest av allt här i världen ;)
Året gick och i 2010 februari startade vi vår första tävling med 0 fel J
Året gick fint men mot hösten började hon bli grinig och stegrade med mig. Jag kunde inte kontrollera det och det kändes som om något var fel. Vi kollade rygg, tänder och gav henne massage med laser. Ingenting verkade fel så vi åkte och röntgade henne på clinic. Hon hade fått så kallad hovledsartrit som är en inflamation. Hon behandlades och vilade i 2 veckor boxvila. Jag goick med henne varje dag men såklart var hon mycket pigg endå! Vi bestämde oss för att vi inte på egen hand kunde lösa ridningen nu så hon fick komma till unghästutbildare i 6 veckor. Jag red henne 2/vecka där ute och har sedan fortsatt att träna 1/vecka ute hoss samma tränare J Och nu är vi där vi är idag! Hon börjar komma tillbaka till sitt glada jag igen och vi har börjat hoppa och träna mera som vanligt. Vår första tävling blir nu i mars J

Camomil är född 2005 hon är efter camiell flamingo Z med Bech boy som morfar.
Camomil är en sprudlande glad tjej i nästan alla lägen ;)
Vi har tillsammans hoppat på tävling upp till 120 cm. Camomil går fortfarande som unghäst och rids därför i avd B fortfarande. Om sommaren åker hon också med till öland och hon trivs jätte bra där ute ! Min Header är på camomil och mig ute på alvaret sommaren 2010 <3

Camomils favorit sport är att bocka ! hon är smidig som en katt och har lätt för att skjuta en ur sadlen J

Mina mål med camomil är att lära känna henne ännu mera , få bättre kläm på dressyren och lugnt och sansat klättre uppåt i tävlingsklasser i takt med att vi blir mera samspelta och hon mognar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback