Gårdagens intervall/ skogs ridning

 

Igår hann jag med både Camomil och knabe, det vill säga när det inte stormade och regnade längre … framåt kl. 5 red jag ut på Camomil. Vi tränade intervall i galopp och tempo växlingar! När jag rider mina hästar i terrängen tycker jag det är minst lika viktigt att rida dem in under sig och ”jobba”. Jag brukar skritta ca 10 minuter på halvlång tygel, korta upp- ställa lätt i båda sidor, flytta skänkelvikning på skogsvägarna och rida slalom mellan trädstammar/ stora stenar. J
dags för trav, rak rikta hästen och gör tempoväxlingar.

Galopp- tempoväxlingar och av/igångsättningar.

Efter arbete trava ca 5 minuter på lite längre tygel där hästen får sträcka ut och slappna av i halsmuskulaturen.

av skrittning mellan 7-15 minuter. Stretcha efter rykt.

 

Camomil fick ca 1 timmes träning.

Knabes tur, jag jobbade honom enligt samma princip som beskrivning.

 

Skogen var full av djur Camomil och jag såg 3 rådjur, knabe och jag såg 2 rådjur och 2 harar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback